31 травня в ході експрес-візиту з огляду ремонтних робіт автомобільного коридору М-12 голова уряду побуває на ділянці Тернопіль-Підволочиськ.
З 12 квітня там проходять масштабні ремонтні роботи. Вартість ремонту на двох ділянках протяжністю 23 км і 16 км складає понад 800 мільйонів гривень. Це рекордна в історії Тернопільської області сума на ремонт автошляху.
Хто робить?
Цікаво, що з яскравих відеороликів, розміщених в мережі You Tube, складається враження, що ремонт робить відома тернопільська дорожна фірма “Техно-буд-центр”. На відео зафіксовано чимало спецтехніки з емблемою цієї бізнес-структури.
Хто виграв тендери?
Однак з відкритих джерел відомо, що на двох тендерах, оголошених Службою автомобільних доріг на поточний і середній ремонт дороги тернопільської ділянки М-12, перемогло одеське товариство “Автомагістраль- Південь”
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області 10 квітня за результатами тендеру замовила ТОВ «Автомагістраль-Південь» поточний середній ремонт автодороги державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка на 491,47 млн грн. Про це повідомляється у системі «Прозорро».
Спершу договір за результатами аукціону підписали на суму 602,06 млн грн., але через тиждень її зменшили додатковою угодою приблизно на чверть – до 491,47 млн грн, – пишуть “Наші гроші“.
Цьогоріч трасу відремонтують на ділянці км 153+432 – 176+232 завдовжки 23 км. Зокрема передбачене фрезерування, регенерація, влаштування дощової каналізації, тротуарів і дорожнього покриття зі ЩМА, встановлення знаків, стовпчиків та огородження, нанесення розмітки.
Підсумкові відомості ресурсів і кошториси не опубліковані, що не дозволяє порівняти ціни на матеріали з ринковими на предмет можливого завищення.
Гарантійний строк на земляне полотно, основу дорожнього одягу і цементобетонне покриття – 10 років, на мости – 8 років, на асфальтобетонне покриття, водопропускні труби і регуляційні споруди – 6 років, на огородження і розмітку полімерною стрічкою – 5 років, на розмітку пластиком – 3 роки, на знаки і напрямні стовпчики – 2 роки, на будівлі та споруди експлуатаційної та автотранспортної служб й інші послуги – рік, на розмітку фарбою – півроку. На заробітну плату і прибуток піде менше ніж по піввідсотка.
Первинна ціна угоди була на 1% нижча від очікуваної вартості закупівлі в 607,19 млн грн.
Претендували турки і поляки
Цікаво, що в тендері взяло участь 5 претендентів. ТОВ «Техно-Буд-Центр», чию техніку можна побачити на відео, запропонував майже в півтора рази нижчу ціну (майже 420 мільйонів), однак тендерний комітет тернопільської САД її відхилив, оскільки товариство з невідомих причин не надало у строк документи для укладення договору. Дорожчим конкурентом фірми «Автомагістраль-Південь» одеситів Валерія Короткова та Олега Наливанного було ПАТ «Хмельницьке шляхово-будівельне управління-56» Галини Ставчанської.
Крім того, три інші фірми взагалі не допустили до торгів.
ПП «Полтавабудцентр» подало довідку про відсутність податкового боргу на 19 січня, але полтавська ДФС повідомила замовнику, що на 19 і 22 січня заборгованість була наявна.
Компанія «Drog-Bud Sp. z o. o.» (Польща) надала календарний графік надання послуг, що не відповідав наведеній у тендерній документації формі, та не вказала кваліфікацію по диплому в довідці про працівників.
ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» відхилили за календарний графік не за формою, а саме, без самого переліку видів робіт. Підприємство оскаржило своє відхилення в АМКУ, заявивши, що календарний графік відповідав вимогам тендеру, проте згодом відкликало скаргу через «відсутність зацікавленості в подальшій участі у закупівлі».
За подібним сценарієм розвивалися події і в тендері на ремонт 16-кілометрової ділянки. Оголошена ціна закупівлі була 402,755 млн. грн. Надійшло 5 заявок. Три з них були відхилені на початковій стадії, в тому числі турецької “Онур”. Пропозиція “Техно-буд-центру” також була найменшою – 266,9 млн. Однак бізнес-структура договір не уклала, відтак перемогло товариство “Автомагістраль-Південь” з ціною 399,8 млн. грн. Згодом суму договору переглянули в бік зменшення – до 316,5 млн. грн.
Цікаво, що в тендерній документації кожне підприємство надавало довідку, що не планує залучати субпідрядників в обсязі більше, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Асфальтобетон, згідно поданих довідок, одесити мали возити з Львівської області, техніку використовувати власну або ж орендовану у товариства “Белогві”. Щоправда, не виключено, що в ході виконання договірних зобов’язань могли змінитися деякі умови. Зрозуміло, заради зменшення бюджетних видатків…
Було б доречно, якби активісти, які полюбляють піар на темі ремонту доріг, дослідили це питання.