Екс-керівник однієї з дорожніх служб Тернопільщини Ігор Терновий розповів про неподобства, які кояться у галузі.
Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбуці. Далі подаємо допис пана Тернового дослівно:
“Я думав, що бачив все в дорожній галузі Тернопільської області. Я думав, що вже дно. А ні, звідти постукали…
Щоб краще зрозуміти пересічному мешканцю краю, наведу аналогію. Уявіть собі злітну смугу аеродрому на якій розмістили засоби примусового зниження швидкості, в народі – «лежачі поліцейські». Уявили??? Що можна сказати про інженерів-будівельників? Вам оцінити…
В Україні, як і цілому світі, будівництво, експлуатаційне утримання і ремонт доріг регламентується ДСТУ, ДБН і іншими нормативними документами. Але це в Україні. А в Тернопільській області т. зв. дорожнє керівництво керується … місцем сидінням. Бо якби воно мало відповідну освіту і бажання чомусь навчитись, а не бажання швидкого «освоєння» коштів, то такого абсурду не допустило б. Та Бог з ним, з абсурдом. Я вже звик. Але коли це стосується НЕЦІЛЬОВОГО використання наших з вами коштів так на мільйонів 10-15(!!!), то вибачайте…
Спеціально для Тернопільських «профі»: всі дорожники України при встановленні бар‘єрних огороджень на автомобільних дорогах користуються «ДСТУ 2735-94 Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Вимоги безпеки дорожнього руху», де чітко, чорним по білому в пункті 2.1 «Огородження першої групи можуть бути установлені: «…на узбіччях і тротуарах, якщо висота насипу 3 (три) метри і більше», згідно ДБН В.2.3-4:2015 в пункті 4.5.11 вказано: «Дорожнє огородження на узбіччі влаштовується при висоті насипу ПОНАД 2 метри!» Але ж ніяк не в нульових відмітках, тим більше у виямках. В мене питання, яким боком на автодорозі Львів-Тернопіль-Рава-Руська ( і не тільки), дорогезне ( 1 км приблизно 1 500 000 грн) оцинковане металеве бар‘єрне огородження, перепрошую, вмандячили в нульових відмітках і виямці???!!! В ВИЯМЦІ, Карл!!! Огородження і влаштовують, щоб автомобіль не злетів ВНИЗ з дороги! А в Тернопільській області влаштовують, щоб автомобіль не злетів ВВЕРХ! ВВЕРХ!!! Десь кілометрів 10 такого огородження!!! І то ще з грубим порушенням встановлено. Початок огородження повинено бути нарівні поверхні проїзної частини, а не відразу на висоті 0.8 м. При наїзді автомобіля його розрізає навпіл! Ви що, зовсім з котушок злетіли? Ви чим керувались? Хто проектував? Як такий проект пройшов техінчну раду? Як пройшов експертизу? Хто приймав таку роботу? Хто здійснював технічний нагляд? Хто підписав акти виконаних робіт? І хто оплатив в кінці кінців??? Це ж «лежачий поліцейський» на злітній смузі!!! Як ви могли «закувати в метал» таке гарне село Озерна? І з’єднати два села металом??? Ви тверезо подивіться, що ви натворили. Тільки не кажіть, що ви дбаєте за безпеку людей. Якщо так, тоді заковуйте в метал Смиківці, Ступки, Ходачків і всі села по області. Там також люди хочуть вашої «безпеки». Краще б зробили тротурари по Озерній. Але як ви тепер будете це робити? Якщо будете.
9 квітня 2018 року на Тернопільщині, на автодорозі Збараж-Підволочиськ сталась жахлива аварія з молодими людьми. Не знаю за яких обставини це трапилось, але як видно з фото дтп, якби згідно цього самого ДСТУ при підходах до штучних споруд було встановлено це саме дорожнє огородження, то не злетіла би машина в став, і не втопились би три молодих людини… Хай слідство розбирається.
Я і тут не вірю, що якось відреагують правоохоронні органи (якщо вони ще існують?), що дозволять журналістській спільноті розібратись в цьому питанні, що демонтують це і встановлять там де є реальна загроза життю учасникам дорожнього руху, але мовчати не маю морального права. І не буду.
Пане міністр Volodymyr Omelyan, Тернопільському аеропорту якраз бракує такої суми, щоб він запрацював, щоб в липні цього року не забрали ліцензію в нього. Як я розумію і аеропорти, і дороги у вашій компетенції, це у ваших силах повернути кошти які використані не за цільовим призначенням і направити їх в Тернопільський аеропорт. Робіть щось…”