За фінансового сприяння ЄС має розпочатися будівництво першої черги східної об’їзної дороги біля Тернополя. На ці роботи спрямовується 20 млн. євро, що еквівалентно 630 млн. гривень. Про це повідомляє національний прес-клуб “Українська перспектива”.
Як виглядатиме дорога?
Нова об’їзна дорога Тернополя буде мати 4 смуги руху та розподільчу смугу шириною не менше 13 м, що в майбутньому дозволить розширити її до 6 смуг руху при збільшенні інтенсивності руху.
Вона пролягатиме між населеними пунктами Шляхтинці та Смиківці і відповідатиме європейським стандартам. Нова дорога поєднає міжнародні автомобільні траси М-12 на ділянці Тернопіль – Хмельницький і М-19 на ділянці Тернопіль – Дубно та дозволить звільнити місто від транзитного транспорту, суттєво покращить екологічну ситуацію і безпеку руху в м. Тернопіль.
Перша черга матиме протяжність 8,6 км. Пропускна спроможність дороги становитиме 40 000 автомобілів на добу. У подальшому дорогу подовжать від дороги М-19 до дороги М-09 на ділянці Тернопіль – Львів.
Що це за грант?
Маємо унікальний випадок: Євросоюз надає Україні грант, це означає, що допомога здійснюється на безповоротній основі. За роки незалежності це перший приклад, коли європейська спільнота фінансує дорожні роботи в нашій країні на таких вигідних умовах.
Відповідна угода була укладена наприкінці 2018 року в Брюсселі. Вона передбачає, що кошти виділятиме Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Українська дорожня галузь вже має приклади співпраці з ним, а також з іншими міжнародними фінансовими інституціями, серед яких, зокрема, – Міжнародний банк реконструкції та розвитку (МБРР) та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР). Щоправда, таке співробітництво з ними відбувається на умовах кредитування.
Чому обрали Тернопілля?
Тернопільщина не випадково опинилася в зоні уваги Євросоюзу. В області достатньо розгалужена мережа доріг. Її територією проходять дві міжнародні автомобільні траси. Протяжність автошляхів державного значення складає майже 1,5 тис. кілометрів.
До того ж регіон увійшов до топової п’ятірки областей України, які лідирують за темпами та обсягами здійснення робіт на дорогах державного значення.
За інформацією керівника Служби автомобільних доріг (САД) у Тернопільській області Богдана Юлика, торік тут оновлено 98 кілометрів дорожнього покриття.
За словами очільника САД, в 2018 році, зокрема, суттєвого ремонту зазнала траса Тернопіль-Підволочиськ. Було завершено й ремонт проїзної частини дороги Р-41. Також торік було відремонтовано частини доріг Тернопіль-Кременець, Тернопіль-Львів і автошляху в місті Бережани.